Vijf kilo afvallen met het 3 dagen dieet

Je kreeg zopas een uitnodiging voor een of ander feestje in  de bus of je vertrekt binnenkort naar zonnigere oorden? Dan wil je ongetwijfeld nog vlug enkele overtollige kilo’s kwijt? Wil je op korte tijd zoveel mogelijk kilo’s afvallen, dan moet je het 3 dagen  dieet beslist overwegen. Tot vijf kilo gewicht verliezen in  amper drie dagen is meer regel dan uitzondering. Wat zijn de principes van  dit 3 dagen dieet,  wat mag je eten en wat niet? En is zoveel afvallen in  zo’n beperkte tijd wel zo gezond, en is het wel realistisch om aan zo’n dieet te begingen?

 Het 3 dagen dieet  kende zijn  absolute hoogtepunt tijdens de jaren tachtig, maar is steeds populair gebleven. Het is nochtans een van de vele crash diëten, die je met weinig of geen inspanningen toch spectaculaire resultaten beloven. Door het combineren van verschillende  voedingsmiddelen bereik je een betere vetverbranding en een verminderde calorie- inname. Tonijn, groenten en… roomijs spelen de hoofdrol in  het 3 dagen dieet.  Dit crash dieet mag je dan ook  niet langer dan drie dagen volgen. Het 3 dagen dieet is zeker geen gezond en evenwichtig dieet, en alleen geschikt voor gezonde mensen. Wil je dit dieet toch meermaals herhalen, laat er dan minstens enkele maanden tussen.

 Menu eerste dag

In het 3 dagen dieet is enkel het drinken van zwarte koffie, thee en water toegestaan.

  • Ontbijt: een halve sinaasappel, een sneetje wit brood, een lepel confituur.
  • Middagmaal: een sneetje wit brood, verse tonijn of tonijn uit blik.
  • Avondmaal: drie (!) gram kip kalkoen of mager vlees, een kopje bonen en wortelen en twee bolletjes vanille- ijs.

 Menu tweede dag:

  • Ontbijt: een gekookt ei, een sneetje wit brood en een halve banaan.
  • Middagmaal: twee sneetjes brood met tonijn of kaas.
  • Avondmaal: drie gram mager vlees, een sneetje brood, een kopje broccoli en wortelen. Een halve banaan en een bolletje vanille- ijs.

  Menu derde dag:

  • Ontbijt: een sneetje brood, kaas en een appel.
  • Middagmaal: een sneetje brood, en een gekookt eitje.
  • Avondmaal: een sneetje brood met tonijn of kaas, een kopje wortelen en bloemkool. Meloen en een bolletje vanille- ijs.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: , , , , , ,