Vermageren met het proteïnedieet: hoe gezond is Kyalin

Vermageren en zo vlug mogelijk ons meest ideale lichaamsgewicht bereiken en ook behouden is de betrachting van velen. Niet verwonderlijk, want het aantal landgenoten met overgewicht, zwaarlijvigheid en obestas wordt gaat nog steeds in stijgende lijn. Een andere en even verontrustende vaststelling is ongetwijfeld dat het legertje zwaargewichten steeds jonger wordt.  Ondanks ieders inspanningen kwamen we op dit vlak dus nog geen stap verder. Het vinden van het meest geschikte dieet is het grootste probleem, want dat verschilt immers van persoon tot persoon. In dit kader wint het proteïne dieet meer en meer aan populariteit. Een proteïne dieet is lang niet nieuw, Kyalin is dat wel. Wat zijn de basisprincipes van dit kyalin dieet? Hoe gezond is dit dieet en voor welke bevolkingsgroep is het geschikt?

 

Om de kwaliteiten en gebreken van een proteïnedieet op zijn waarde te kunnen inschatten, moet je in de eerste plaats weten wat proteïnes zijn, en wat ze met je lichaam doen. Proteïnes of eiwitten zijn vooral aanwezig in rood vlees, en verder in kip, vis, eieren en in sommige zuivelprducten. Allerlei producten op basis van soja, zilvervliesrijst, bonen, granen en noten leveren  je eveneens een hoeveelheid van deze proteïnes.

Gezond spierweefsel

 

Proteïnes bestaan als het ware uit tal van bouwblokken, de aminozuren. Je lichaam verbruikt deze voor de aanmaak van hormonen en enzymen, die op hun beurt zorgen voor de opbouw van spierweefsel. In normale omstandigheden krijgt je lichaam voldoende proteïnes binnen via je voeding.  Is je lichaam nog in ontwikkeling, doe je geregeld aan sport, ben je vermoeid of herstel je moeizaam na ziekte, dan heb je waarschijnlijk een tekort aan proteïnes. Een proteïnerijk dieet staat dus in schril contrast met een klassiek dieet, waarmee je  spiermassa  zult verliezen als gevolg van een tekort aan eiwitten en een tragere stofwisseling.

Koolhydraten als vetverbrander

 

Je lichaam zal in eerste instantie zijn koolhydraten verbranden om aan zijn energiebehoeften te kunnen voldoen. Leveren deze onvoldoende energie, dan zal je lichaam vetten verbranden . Een proteïne dieet zorgt er voor dat je lichaam geen koolhydraten opneemt, zodat het constant vet zal verbranden om voldoende energie te leveren.

Extra proteïnes, minder vet

 

In een klassiek dieet ga je dan minder eten. In een proteïne dieet blijft de verhouding koolhydraten, vetten en proteïnen ongewijzigd, enkel de hoeveelheid wordt teruggeschroefd. Zo wordt een evenwicht tot stand gebracht waarbij meer proteïnen (eiwitten) worden opgenomen en minder vet en koolhydraten.

In tegenstelling tot wat andere diëten als basisprincipe hanteren, eet je met het proteïne dieet niet evenwichtig.

 

Lichaam in ketose

 

Bij een proteïne dieet gaat je lichaam na maxumim drie dagen ketose, waarbij elk hongergevoel is uitgesloten. Ketose het gevolg van de overschakeling op uitsluitend vetverbranding door een tekort aan koolhydraten. In tegenstelling tot andere diëten is hier ieder hongergevoel uitgesloten. Je moet je daarom ook strikt aan het proteïne dieet houden. Ga je terug koolhydraten opnemen, dan duurt het weer minstens twee dagen voor je lichaam terug in ketose gaat. Een minimum aan koolhydraten is echter noodzakelijk. Kies daarom een proteïnerijke voeding met een evenwichtige samenstelling

Kyalin dieet in drie fasen

 

Het relatief nieuwe Kyalin dieet speelt maximaal in op de basisprincipes van dit proteïne dieet. Tijdens de eerste afslankfase volg je een dieet op basis van groenten en eiwitporties die je bij kyalin kunt aanschaffen. In de reïntroductiefase mogen allerlei voedingsgroepen weer op je menu. Koolhydraten en fruit zijn dan weer toegelaten en de eiwitrijke voeding wordt stelselmatig afgebouwd. In de laatste stabilisatiefase leer je deze nieuwe voedingsgewoonten aanhouden.

 

Weg jojo effect

 

In het Kyalin dieet staat dit stappenplan centraal. Door deze drie fasen nauwgezet te volgen, is er van het bekende jojo effect geen sprake zodat de resultaten blijvend zijn.

Men streeft  met dit dieet een proces van volledige vetverbranding na. Om dat te bereiken moet je alle suikers aan de kant laten en veel proteïnen opnemen, nodig om je spiermassa intact te houden. Tijdens het Kyalin dieet wordt je wekelijks opgevolgd door een consulent. Naarmate het programma vordert, worden deze consultaties teruggeschroefd.

  • Voordelen Kyalin dieet: wie dit dieet volgt zal nooit honger lijden, vermits je hongergvoel volledig wordt uitgeschakeld. De maaltijdvervangers maken van Kyalin een bijzonder gemakkelijk te volgen dieet.
  • Nadelen Kyalin dieet: in de aanvangsfase van dit dieet is het wat zoeken voor je die producten hebt gevonden die je graag eet.

 

Niet goedkoop 

 

Het Kyalin dieet is niet goedkoop. Het gaat hier om een strikt individueel programma dat tijdens de eerste fase of de afslankfase gemiddeld zo’n 350 euro zal kosten. Naarmate het Kylian dieet vordert heb je minder producten nodig, waardoor je steeds minder zal moeten betalen.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: , , , , , , , , , , , ,