Het soep dieet: zeven kilo verliezen in zeven dagen!

Het populaire soepdieet is gebaseerd op het aangepaste dieet dat hartpatiënten kregen voorgeschoteld voor ze een hartoperatie ondergingen. Dat dit eenzijdige soepdieet zo’n populariteit geniet heeft het ongetwijfeld te danken aan de spectaculaire resultaten die je er in een minimum van tijd mee kan boeken. Wat zijn de principes van dit soepdieet, en is het voor iedereen even effciënt, en elke effecten heeft dit soepdieet op je gezondheid?

Voor een maximaal resultaat, moet je het soep dieet strikt volgen. Het soep dieet valt op door zijn laag calorie- gehalte. Tijdens het soep dieet eet je uitsluitend soep volgens een welbepaald recept. Je mag niet om het even welke soep eten.

Basis soep dieet

Met het soep dieet mag je zoveel mogelijk soep eten als je wil, ze bevat immers geen caloriën, waardoor het traditionele  hongergevoel uit blijft. Om het gewenste resultaat te bereiken, moet je over heel wat doorzettingsvermogen beschikken.

Te weinig voedingsstoffen

Wegens zijn eenzijdig karakter, raden diëtisten aan dit dieet niet langer dan zeven dagen te volgen. Na die eerste zeven dagen, stop je minstens twee dagen waarin je weer eet zoals vroeger. Volg je dit soep dieet langer dan zeven dagen, dan krijg je veel te weinig voedingsstoffen binnen en zo veroorzaak  je het tegenovergestelde effect. Neem een kopje zemelen of muesli wanneer je met darmproblemen wordt geconfronteerd.

Origineel soep dieet recept

De ingrediënten van deze soep zijn:
  • Zes grote uien
  • Drie grote tomaten
  • Eén witte kool
  • Drie groene paprika’s
  • Eén bos selder
  • Vier wortelen
  • Eén pakje soepmix
  • Vetarme bouillionblokjes
  • Peper
  • Tabasco
  • Peterselie
  • Sojasaus
  • Rozemarijn
  • Oregano
  • Tijm
  • Knoflook
  • Chilipepers
  • Geen zout toevoegen!
Dit basisrecept werd recent aangepast. De witte kool als de paprika’s werden vervangen door broccoli en één halve kilo spruiten. Van deze soep mag je zoveel eten als je wil.

Volg het soep dieet zeven dagen

Dit soep dieet dat je maximum zeven dagen na elkaar strikt mag volgen ziet er als volgt uit:
  • Eerste dag: meloenen en watermeloenen, bananen zijn verboden. Soep naar hartelust.
  • Tweede dag: alle groenten, samen met de basissoep. Probeer zoveel mogelijk groene bladgroenten te eten. Vermijd gedroogde bonen, erwten en mais.
  • Derde dag: soep, fruit en groenten zoveel je wil, maar geen aardappelen.
  • Vierde dag: tot acht bananen en afgeroomde melk en soep. Drink zoveel mogelijk water.
  • Vijfde dag: maximum 450 gram vis of vlees, samen met zes verse tomaten, minstens één portie vetverbrandende soep, en acht glazen bronwater
  • Zesde dag: Rundsvlees en groene bladgroenten zoveel je wil, zonder aardappelen. Minstens een keer soep.
  • Zevende dag: soep, zilvervliesrijst, groenten en ongezoet fruitsap.

Vooral vochtverlies

Met dit soep dieet is het mogelijk zeven kilo kwijt te spelen in evenveel dagen. Je verliest echter hoofdzakelijk water, geen vet. Na je soep dieet, dat je maximum zeven dagen na elkaar mag volgen, kom je snel weer bij. Volg je dit dieet langer dan zeven dagen, dan kan je met tekorten aan vitaminen en mineralen worden geconfronteerd. Met het soep dieet breek je vooral spieren in plaats van vet af.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: , , , ,