Eiwitdieet – Waarom helpen eiwitten tegen overgewicht?

Een eiwitdieet is een uitstekende manier om meer vet te verbranden en sneller af te vallen zonder het gevreesde jojo effect.

Er bestaan ontelbare eiwit diëten, maar lang niet allemaal zijn even doeltreffend.
Een goed eiwitdieet is evenwichtig en gevarieerd; en bevat naast hoogwaardige eiwitten ook gezonde, en onverzadigde vetten en trage koolhydraten.
Heel wat eiwit diëten bestaan nochtans bijna uitsluitend uit eiwitten.
Dan word je al vlug met een tekort aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten en onmisbare voedingsvezels geconfronteerd. 

Het beste eiwit dieet is ongetwijfeld het Vitadis Slanker Leven Plan.

Eiwitdieet

Eiwitrijke voeding, gecombineerd met gezonde vetten en trage koolhydraten helpt je gemakkelijker af te vallen

Dat werd niet voor niets door zowel diëtisten als voedingscoaches eensgezind uitgeroepen tot het beste dieet van 2014 en 2015.

Wat doen eiwitten met onze gezondheid en lichaamsgewicht?

Eiwitten maken deel uit van ieder gezond eetpatroon, zeker als je gezond wilt afvallen.

Het zijn belangrijke bouwstoffen van ons lichaam, en tevens een bron van energie en aminozuren.

Aminozuren voorzien alle lichaamscellen van de nodige eiwitten.

We moeten daarbij het onderscheid maken tussen twee soorten aminozuren.

Een aantal eiwitten worden door ons lichaam zelf aangemaakt.

Anderen moet het uit onze dagelijkse voeding halen. Dat zijn de essentiële aminozuren.

Eiwitten zijn onmisbaar. Ze zijn nodig voor de aanmaak van extra spiermassa, en voor het leveren van energie.

Het eten van eiwitten verlengd ook ons verzadigingsgevoel.

Daardoor wordt onze honger langer, eten we automatisch minder; verbranden we meer opgeslagen lichaamsvet en vallen we sneller af. Eiwitten zorgen ook voor meer en sterkere spieren.

Minder vet en meer spieren zijn onmisbaar om af te vallen.

Eiwitdieet

Meer spieren en minder vet zijn noodzakelijk om sneller af te vallen

Spieren verbruiken immers ook energie, zelfs in rust.

Krijg je onvoldoende eiwitten naar binnen, dan zal je spiermassa verminderen.
Je zal dan minder vet verbranden, en moeilijker afslanken.

Eiwitten zijn ook belangrijk voor onze gezondheid.

Ze zorgen ervoor dat gezonde voedingsstoffen uit je voeding gemakkelijker worden opgenomen. Eiwitten geven je een jonge, strakke en fluweelzachte gezonde huid, glanzend haar, en helpen je nieren bij het afvoeren van afvalstoffen.

Dierlijke en plantaardige eiwitten

Er bestaan zowel eiwitten van dierlijke, als van plantaardige oorsprong. Dierlijke eiwitten hebben de voorkeur op plantaardige.

Eiwitten van dierlijke oorsprong zijn vooral:

  • Vlees: vooral biefstuk is een belangrijke leverancier van hoogwaardige eiwitten. Daarnaast is het ook rijk aan vitamine B12 en ijzer. Dat is eveneens het geval met rauw vlees, en lever .
  • Gevogelte: vooral kipfilet barst van de eiwitten. Een kipfilet van 100 gram bevat maar liefst 30 gram en zelfs meer aan eiwitten. Kalkoen en eend zijn eveneens aanraders.
  • Vis: vis, en vooral vette vis (wilde zalm, paling, makreel, tonijn, sardienen, haring, ansjovis, heilbot en dorade), kabeljauw en platvis zijn rijk aan hoogwaardige eiwitten of proteïnen.
  • Gekookt ei: bevat zo’n 6,2 gram hoogwaardige eiwitten, waarvan tweeënhalve gram in het eigeel, en 3,7 gram in het eiwit
  • Zuivel: en vooral magere kwark, magere yoghurt en magere kaas (+20)bevatten een hoge dosis eiwitten. Vette zuivel hebben, naast eiwitten, ook  veel calorieën aan boord

Eiwitten van plantaardige oorsprong zijn vooral

  • Noten: alle soorten noten leveren veel eiwitten, maar dat is vooral zo met  amandelen, hazelnoten, cashewnoten, walnoten en pistache noten
  • Peulvruchten: zoals erwten, bonen, linzen en kikkererwten
  • Soja: wordt vaak gebruikt als vleesvervanger, en dan worden er meestal ijzer en vitamine B12 aan toegevoegd. Vleesvervangers op basis van melkeiwit zijn eveneens rijk aan eiwitten. Sojamelk bevat relatief weinig eiwit
  • Graanproducten: zoals volkorenproducten, brood, deegwaren, pasta, bruine en zilvervliesrijst rijst en pasta’s en quinoa
  • Paddenstoelen: naast sporenelementen bevatten paddenstoelen ook veel eiwitten

Afvallen met het beste eiwitdieet

Als je gezond wilt afvallen met eiwitten, dan kies je toch voor het beste eiwitdieet?

Dat is volgens diëtisten en voedingscoaches zowel in 2014 als 2015 uitgeroepen tot het beste eiwitdieet.

Het Vitadis Slanker Leven Plan is niet alleen gezond, evenwichtig en gevarieerd samengesteld.

Met een kostprijs van 3,70 euro per dag is het ook betaalbaar.

Dat in tegenstelling met de vele ongezonde crash diëten, die je slechts een erg tijdelijk gewichtsverlies bezorgen. Een nutteloos crash dieet komst gemiddeld tussen de 250 en 300 euro per maand.

Alles over het beste eiwitdieet en gezonde eiwitrecepten, die je verantwoord doen afvallen, vind je HIER

HOEWAARvitadisbutton

 

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: